Rezultatele sondajului ""Sistemul actual de invatamint""
Statisticile respondenților:
Total respondenți:
238
Bărbat: 34
Femeie: 204
Vârstă medie: 39.4 ani
Sinteza rezultatelor
1. Nivelul dvs de educatie:
Scoala primara 0 bar1bar2  0%
Gimnaziu 5 bar1bar2  2.1%
Liceu 45 bar1bar2  18.9%
Studii superioare 123 bar1bar2  51.7%
Studii postuniversitare 65 bar1bar2  27.3%
Total răspunsuri 238  
2. Aveti calitatea de:
Parinte 198 bar1bar2  83.2%
Bunic 1 bar1bar2  0.4%
Profesor 20 bar1bar2  8.4%
Nu am nici o legatura cu sistemul 8 bar1bar2  3.4%
Elev 11 bar1bar2  4.6%
Total răspunsuri 238  
3. De cati ani este copilul dvs in sistemul de invatamant?
0 ani 15 bar1bar2  6.3%
1-2 ani 28 bar1bar2  11.8%
3-5 ani 60 bar1bar2  25.2%
5-10 ani 73 bar1bar2  30.7%
> 10 ani 47 bar1bar2  19.7%
Sunt cadru didactic 15 bar1bar2  6.3%
Total răspunsuri 238  
4. Cum considerati programa actuala? (mai multe răspunsuri posibile)
Foarte buna 1 bar1bar2  0.3%
Buna 5 bar1bar2  1.3%
Incarcata cu prea multe informatii 158 bar1bar2  42.4%
Depasita 95 bar1bar2  25.5%
Prea teoretica 101 bar1bar2  27.1%
Buna, dar necorelata cu numarul de ore 13 bar1bar2  3.5%
Total răspunsuri 373  
5. Pe o scara de la 1 la 10 cit de multumiti sinteti de sistemul actual de invatamant?
Foarte nemultumit bar1bar2 Foarte multumit
3.66 / 10
Printre 238 respondenți, răspunsul mediu este 3.66 (in scală de la 1 la 10).
6. Ce credeti ca trebuie schimbat in sistemul de invatamint? (mai multe răspunsuri posibile)
Manualele 184 bar1bar2  18%
Programa 204 bar1bar2  20%
Modul de predare 188 bar1bar2  18.4%
Cum este privit copilul in cadrul sistemului 176 bar1bar2  17.2%
Sistemul de notare 102 bar1bar2  10%
Modul de pregatire a cadrelor didactice 167 bar1bar2  16.4%
Total răspunsuri 1021  
7. Credeti ca este necesara pregatirea suplimentara a cadrelor didactice?
Da, prin introducerea masterului didactic pentru personalul care intra acum in invatamant. 15 bar1bar2  6.5%
Da, prin introducerea masterului didactic pentru personalul care este deja in invatamant. 35 bar1bar2  15.2%
Da, prin introducerea unor seminarii de psiho-pedagogie 170 bar1bar2  73.6%
Nu 11 bar1bar2  4.8%
Total răspunsuri 231  
8. Ce aspecte vi se par importante: (mai multe răspunsuri posibile)
Continutul prezentarilor si calitatea informatiilor 209 bar1bar2  27.8%
Abilitatea de a capata noi cunostinte 181 bar1bar2  24.1%
Abilitatea de a socializa 174 bar1bar2  23.2%
Profesori cu experienta 94 bar1bar2  12.5%
Posibilitatea de a petrece timp cu colegii 93 bar1bar2  12.4%
Total răspunsuri 751  
9. Cum considerati ca sunt manualele actuale?
Foarte bune
Nu sunt deloc de acord 130 bar1bar2  54.6%
Nu prea sunt de acord 71 bar1bar2  29.8%
Nu stiu 21 bar1bar2  8.8%
Mai degraba sunt de acord 11 bar1bar2  4.6%
Total de acord 5 bar1bar2  2.1%

Foarte slabe
Nu sunt deloc de acord 16 bar1bar2  6.7%
Nu prea sunt de acord 31 bar1bar2  13%
Nu stiu 26 bar1bar2  10.9%
Mai degraba sunt de acord 77 bar1bar2  32.4%
Total de acord 88 bar1bar2  37%

Pline de greseli
Nu sunt deloc de acord 15 bar1bar2  6.3%
Nu prea sunt de acord 29 bar1bar2  12.2%
Nu stiu 62 bar1bar2  26.1%
Mai degraba sunt de acord 75 bar1bar2  31.5%
Total de acord 57 bar1bar2  23.9%

Prost concepute
Nu sunt deloc de acord 18 bar1bar2  7.6%
Nu prea sunt de acord 13 bar1bar2  5.5%
Nu stiu 12 bar1bar2  5%
Mai degraba sunt de acord 55 bar1bar2  23.1%
Total de acord 140 bar1bar2  58.8%

10. Simplificare ar insemna:
Reducerea materiilor 26 bar1bar2  10.9%
Reducerea si sistematizarea informatiilor din manual 136 bar1bar2  57.1%
Reducerea orelor saptamanale 7 bar1bar2  2.9%
Reducerea temelor pentru acasa 50 bar1bar2  21%
Nici una de mai sus 19 bar1bar2  8%
Total răspunsuri 238  
11. In viziunea dvs cum ar trebui sa fie:
Invatare prin competitie 10 bar1bar2  4.2%
Invatare prin cooperare 228 bar1bar2  95.8%
Total răspunsuri 238  
12. Evaluati de la 1 la 10 cerintele de mai jos. ( 1 cel mai important, 10 cel mai putin important:
Loc Puncte
Simplificarea şi modernizarea programei școlare 1 783
Testarea psihologică reală, periodică a cadrelor didactice și evaluarea acestora în funcție de progresul elevilor 2 1140
Limitarea temelor pentru acasă şi eliminarea acestora în timpul vacanțelor 3 1157
Eliminarea mediei generale de absolvire a gimnaziului şi a mediei de la bacalaureat drept criteriu de admitere la liceu, respectiv la facultate. 4 1180
Număr maxim de 25 de elevi 5 1290
Manual unic corect conceput, elaborat de un colectiv de profesori și verificat de Ministerul Educaţiei 6 1330
Depolitizarea unităţilor de învățământ 7 1465
Introducerea unui cod de conduită comportamentală a profesorilor şi a elevilor. 8 1495
Mai multe discipline opţionale 9 1546
Eliminarea comunicării în public a notelor 10 1663
Locul arată importanța opțiunii de răspuns. Locul cel mai înalt e luat de cea mai importantă opțiune. Punctele reprezintă suma totală a tuturor răspunsurilor pentru această întrebare. Cel mai important răspuns are cel mai mic număr de puncte și invers.
13. Credeti ca este necesara marirea anului scolar?
Da, prin micsorarea vacantelor 11 bar1bar2  4.8%
Da, prin marirea numarului de ore petrecute la scoala 3 bar1bar2  1.3%
Da, ambele variante 14 bar1bar2  6.1%
Nu 203 bar1bar2  87.9%
Total răspunsuri 231  
14. Cat timp petrece copilul dvs pe zi facand teme?
0-1 ore 32 bar1bar2  13.4%
1-2 ore 42 bar1bar2  17.6%
2-3 ore 65 bar1bar2  27.3%
3-4 ore 52 bar1bar2  21.8%
4-5 ore 21 bar1bar2  8.8%
Peste 5 ore 26 bar1bar2  10.9%
Total răspunsuri 238  
15. Ati cumparat caiete auxiliare?
Da 214 bar1bar2  89.9%
Nu 24 bar1bar2  10.1%
Total răspunsuri 238  
16. Cat au costat caietele auxliarele cumparate intr-un an?
0 18 bar1bar2  7.6%
0-50 lei 24 bar1bar2  10.1%
50-100 lei 77 bar1bar2  32.4%
100-150 lei 61 bar1bar2  25.6%
peste 150 lei 58 bar1bar2  24.4%
Total răspunsuri 238  
17. Cat cantareste ghiozdanul copilului dvs?
Intr-o zi cu putine materii
0-2 kg 45 bar1bar2  18.9%
2-4 kg 103 bar1bar2  43.3%
4-6 kg 70 bar1bar2  29.4%
6-8 kg 20 bar1bar2  8.4%

Intr-o zi cu multe materii
0-2 kg 26 bar1bar2  10.9%
2-4 kg 32 bar1bar2  13.4%
4-6 kg 72 bar1bar2  30.3%
6-8 kg 108 bar1bar2  45.4%

18. Cati elevi sunt in clasa copilului dvs?
15-20 elevi 23 bar1bar2  9.7%
20-25 elevi 32 bar1bar2  13.4%
25-30 elevi 99 bar1bar2  41.6%
30-35 elevi 74 bar1bar2  31.1%
> 35 elevi 10 bar1bar2  4.2%
Total răspunsuri 238  
19. Ati dori ca scoala sa ofere mai multe optionale?
Da 196 bar1bar2  82.4%
Nu 42 bar1bar2  17.6%
Total răspunsuri 238  
20. Notele copiilor v-au fost comunicate in particular sau la sedinta?
In particular 111 bar1bar2  46.6%
La sedinta 73 bar1bar2  30.7%
Nu este cazul 54 bar1bar2  22.7%
Total răspunsuri 238  
21. Ati dat bani la scoala pentru fondul clasei/fondul scolii?
Da 193 bar1bar2  81.1%
Nu 45 bar1bar2  18.9%
Total răspunsuri 238  
22. Pentru ce s-au strins banii la fondul clasei? (mai multe răspunsuri posibile)
Pentru renovare 76 bar1bar2  16.1%
Pentru consumabile ca: hartie igienica, pahare, lavete; 130 bar1bar2  27.5%
Pentru consumabile ca: hartie A4, cartus pentru imprimanta; 163 bar1bar2  34.5%
Pentru paza, curatenie 60 bar1bar2  12.7%
Nici una din cele de mai sus 43 bar1bar2  9.1%
Total răspunsuri 472  
23. Scrieti o propunere pentru imbunatatirea sistemului de invatamant:
1) Reformarea de la gradinita pana in facultate. Stimularea creativitatii copiilor si nu a redarii mecanice a informatiilor primite
2) /
3) Ca parinte, mi-as dori ca fiecare profesor sa urmareasca sa dezvolte in principal valoarea umana a copilului meu. Pentru aceasta, e nevoie de o programa mai lejera, care sa permita cadrelor didactice desfasurarea orelor de curs in sensul aplicarii teoriei in practica.

Deasemenea, Saptamana Altfel ar trebui... prelungita
4) clasa a IX-a trece la gimnaziu și examen de admitere pentru clasa a X-a
5) Schimbarea radicala a sistemului de invatamant
6) Propun sa le fie desfacut definitiv contractul de munca invatatorilor/profesorilor care comit abuzuri emotionale si fizice asupra elevilor.
7) Evaluarea reala a profesorilor,din punct de vedere etic,moral,profesional,psihologic.Posibilitatea parintilor de a vedea online,cu camerele video existente in clase,decursul orelor din sala de clasa.De foarte multe ori profesorii folosesc agresiunea vebala si emotionala,umilesc copii,folosesc metode coercitive,fara ca aceste actiuni impotriva elevilor, sa poata fi dovedite sau acel profesor sa raspunda pentru faptele sale.
8) O mai buna pregatire a cadrelor didactice.
9) -
10) Nu ma simt in masura sa dau sfaturi, am 1 copil in clasa I, celalalt va incepe clasa 0, nu avem prea multa experienta. E la clasa Step-by-step, deci nici teme nu avem deocamdata.

Ceea ce ma deranjeaza cel mai mult, si ceea ce nu inteleg: de ce trebuie sa sustin eu, ca parinte, financiar sistemul de invatamant, sistem public care este obligatoriu si gratuit.

Daca ma rezum la asta, atunci ministerul ar treui sa aloce mai multi bani pt buna desfasurare a activitatilor scolare.

Multumesc.
11) punerea elevului in centrul procesului de invatare pentru a aduce elevul mediu cat mai aproape de potential = eficientizarea procesului de educatie
12) Mai putina teorie de memorat si mai multe exemplificări practice
13) Copilul trebuie sa mearga din placere la scoala.
14) Evaluarea reala a competentelor cadrelor didactice.
15) Exista deja in lume modele de invatamant care functioneaza si dau rezultate foarte bune.

Propun sa se inspire din aceste modele cei care sunt in masura si sa consulte populatia implicata in sistemul de invatamant( parinti , elevi, profesori) pentru decizia finala.

Refacerea programei si manualeleor este esentiala, este primul lucru care trebuie schimbat. Aduse toate activitatile scolare in secolul 21.
16) La orele optionale pt copii sa nu li se mai bage pe gat materii gen tehnologie-care studiaza concentratia cimentului sau pereti portanti,sa se introduca pt toate varstele materii care sa-i invete pe copii sa fie creativi,sa deseneze sa coloreze(pictura)si abilitati practice lucru manual care nu se mai face acum decat pana in clasa a IV-a.Copii nu mai stiu sa-si foloseasca mainile sau sa fie creativi.
17) sa se reevalueze programa scolara care ne sufoca copiii cu atatea lucruri inutile si teme infernale.
18) revizuirea programei
19) Depolitizare, transparenta, meritocratie si desfiintarea mamutilor numiti inspectorate
20) Introducerea disciplinei Programare in gimnaziu si lucrul pe proiecte la alte discipline
21) Revizuirea categorică a programei.modalitatile de predare sa fie înțelese si acceptate de elevi.cadrele didactice sa petreacă mai mult timp cu copii ci nu sa scrie..
22) Teste psihologice anuale obligatorii pentru TOTI cei care lucreaza cu copii (profesori, invatatori, educatori, pedagogi, ingrijitori).
23) Dezvoltarea unor materii care ajuta copilul sa invete prin practica
24) 1.Într-adevăr , eliminarea mediilor de studiu la examenele de admitere ar reduce cu picioarele pe pământ jucătorii importanți din viata copiilor, cadre didactice si părinți .

2.Evaluarea serioasă si reevaluarea periodică a cadrelor didactice ar scoate din sistem pe cei depasiti.

3. Este necesara si eliminarea raportului de forța intre cadre didactice si copii.
25) As dorii profesori mai bine pregatiti si inspectii facute corect
26) Schimbarea mentalitatii conducatorilor acestui distem, adica introducerea elevului in centrul atentiei si nu a profesorului si atunci schimbarile vor veni de la sine!
27) Simplificarea programei școlare și a manualelor.
28) Cadre didactice, pregatite altfel, implicate, dedicate, cu vocatie, a caror interes sa fie elevul si educatia lui.
29) Updatarea materiei de studiu in functie de noile descoperiri stiintifice, punerea accentului pe dezvoltarea abilitatilor practice, incurajarea studiului creativ, incurajarea dezbaterilor in cadrul tuturor materiilor, incurajarea proiectelor in echipa, stimularea si incurajarea descoperirii inclinatiilor fiecarui elev si INCURAJAREA SI SUSTINEREA ACTIVITATII SPORTIVE in cadrul scolilor, prin formarea echipelor proprii, prin participarea la divverse evenimente sportive interscolare. Se uita cu desavarsire faptul ca miscarea este destresantul cel mai eficace. Incurajarea cercurilor de arta si implicarea serioasa in activitatea acestora. CAND INVATAMANTUL VA FI SERIOS REGANDIT, LA BAZA DECIZIILOR RESTRUCTURARII VA STA BINELE COPILULUI SI A VIITORULUI ADULT.
30) As dori ca sistemul de invatamant sa puna accent pe aptitudinile copiilor iar acestia sa poata alege materiile in functie de aptitudini.
31) ...
32) Schimbarea programei.
33) Manual unic
34) Schimbarea sistemului in sine, mai bine zis schimbarea programelor si a celor care fac aceste programe.
35) nu ne mai stresati cu atatea prostii care ni le spuneti zi de zi, ora de ora. multumim! -toti elevii din romania :)
36) Promovarea cooperarii si a creativitatii.
37) Programa îmbunătățită.
38) Sa nu mai ceară bani
39) Axarea pe informatii cu adevarat importante pt cultura generala

Relatia profesor elev

Simplificarea programei scolare
40) 1.În primul rand eliminarea mediei generale la admiterea în clasa a 9 -a , acest lucru rezolvând multe dintre problemele existente în sistemul actual de învățământ. 2.regândirea programei școlare consultând cadrele didactice, elevii și părinții,.

3.Stabilirea nr.maxim de elevi intr-o clasa la 25.

4.Conceperea unor manuale cu informații explicite, cu texte si enunturi ușor de inteles, adaptarea gradului de dificultate a rezolvării exercițiilor la nivelul lor de înțelegere. 5.Asigurarea gratuitatii tuturor manualelor școlare si materiale didactice, fără a fi nevoiți parintii sa mai cumere manuale auxiliare, caiete de lucru etc

.Asigurarea condițiilor de igiena și a materialelor pentru igiena.etc
41) Schimbarea programei, adaugarea unor ore de comunicare, mai multa practica...
42) Cultura psihologica, lucrul cu emoțiile, desființarea sistemului competitional.
43) Evaluarea cel putin de doua ori pe an a personalului didactic calificat - respectiv psihologi clinicieni atestati de Colegiul Psihologilor din Romania.
44) Sistemul finlandez, in integritate, aplicat 1 an de zile pentru testare, cu profesori finlandezi.
45) Eliminarea mediei din gimnaziu in vederea calculului pentru admiterea la liceu
46) x
47) necesitatea de a se adapta invatamantul la nevoile reale ale copilului, tinandu-se cont de capacitatile specifice fiecarei varste si a evolutiei tehnologice, spirituale ale lumii reale, cea in care traim acum
48) Simplificarea materiilor. Este absurd sa invete matematica complicata din clase mici.
49) evaluarea institutionala sa devina o prioritate pentru managerii de scoli si adaptarea optionalelor la cerintele elevilor din institutia respectiva, si nu o stabilire a lor pe baza "completarii" normei anumitor profesori.
50) Școala pentru părinți, întâlniri profesori-părinți, evaluări anonime făcute de copii profesorilor
51) Principalul beneficiar sa fie elevul...individual nu prin comparație=competiție
52) Depolitizare
53) o finantare mai buna a scolilor, pentru o alta abordarea a stilului de predare
54) Copilul meu va intra in 3-4 ani in sistemul prescolar dar sunt foarte interesat de schimbarea sistemului pana atunci. (nu exista variante de raspuns pentru cei aflati in situatia mea)

sistemul se poate schimba daca s-ar respecta dorintele participantilor la sondaj.
55) 1. Generalizarea informatiilor in clasele 0-4 pentru a da posibilitatea aprofundarii cunostintelor generale, care ne sunt folositoare pe tot parcursul vietii.

2. Inlocuirea "religei" cu istoria religiilor!

3. Reducerea materiilor obligatorii (ex. romana, matematica, o limba straina) si introducerea celorlalte materii ca si optionale, elegibile la liber, cu conditia de a efectua anual/semestrial N materii optionale.

4. Largirea spectrului de materii prin introducerea unor optionale orientate catre profesii (ex. fotografie, gastronomie, horticultura, etc)

5. Reducerea teoriei si introducerea unui numar de ore de practica pentru materiile care permit aplicarea teoriei
56) copilul sa fie intr-adevar in centrul sistemului.
57) Părinții sa fie parteneri reali in procesul educativ;

Criteriile de performanța ale profesorilor sa fie clar cuantificabile si de nemasluit, astfel încât atenția lor sa fie concentrata doar pe educabil si nu pe hârtiile pe care trebuie sa le completeze
58) Factorii decizionali sa fie gestionati corect de persoane capabile sa vada prioritatile si sa creeze echilibru prin decizie.Avem nevoie imperativa de implicare reala in educatie.



Orientarea catre abilitatile copiilor si dezvoltarea acestora cu preponderenta.
59) As dori sa se tina cont de ceea ce doreste elevul
60) Chestionare anonime , concepute de psihologi, pe care sa le completeze elevii, referitoare la relația, experienta lor cu școala, anumiți profesori.
61) Descoperirea inclinatiilor copiilor si inmultirea acestora. Sa se excluda total modalitatea de vanare a greselilor in activitatea scolara ! Sa se puna accent pe creativitate si pe capacitatea de gandire a elevilor
62) Să terminăm cu ploconeala dom'le!!
63) Pragmatism,pregătirea pentru valorile pe care le dorim promovate în societate( respect, punctualitate, asumare) și pentru carieră pe o piață a muncii globalizată,
64) Parinti constienti si determinati.
65) Schimbarea programei si introducerea mai multor optionale orientate pe inclinatiile fiecarui elev.Nu toti elevii sunt la fel si fiecare poate fi bun intr-un anumit domeniu.Nimeni nu tine cont de asta.Acum trebuie toti sa fie la fel.
66) Schimbarea programelor scolare,mai multa practica pentru cadrele didactice incepatoare,insotitori pentru copiii atipici.
67) Ridicarea nivelului profesional al cadrelor didactice și creșterea finanțării reale a sistemului de învățământ!
68) Învatamant orientat pe elev, pe asimilarea cunostintelor din placere, nu sub presiunea importantei mediilor, ore speciale de time building cu profesorii si colegii, adaptarea materiilor la nivelul psihologic de dezvoltare a copiilor si a capacitatilor reale de memorare si mentinere a atentiei, consultarea specialistilor in psihologie si pedagogie pentru adaptarea metodelor interactive de predare si evaluare ale elevilor.
69) Motivarea profesorilor pentru rezultatele obtinute la sfarsit de an de catre cei mai slab pregatiti elevi, evaluati la inceputul anului scolar sau la sfarsitula celui anterior.
70) cred ca in intrebarile anterioare s-au regasit doleantele mele
71) Libertatea copiilor de a alege sa invete ce le place.
72) Reforma totala.
73) Pregătirea psiho-pedagogica a dascălilor și ajustarea programei la actualitatea socio-economica
74) programa actualizata, invatare prin cooperare,
75) Sa fie mai multa comunicare intre elev si cadru didactic.
76) Pentru clasa a VIII-a:

Propun aerisirea programei la limba si literatura romana in primul rand. Gramatica este prea stufoasa, literatura contine prea multa teorie literara.

O mare parte din aceste informatii ar putea fi studiate la liceu, in mod special la la Filologie.
77) Sistematizarea informatiilor in manuale unice, eliminarea detaliilor neconforme cu varsta elevului; aprobarea de catre Minister a unei singure culegeri (pe obiect de studiu) care sa cuprinda la sfarsitul cartii rezolvarea detaliata a problemelor propuse (exercitii si probleme care sa poata fi rezolvate doar cu ajutorul notiunilor prezentate in manual si nu prin insusirea unor notiuni de studiu care ar urma sa fie predate intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat); eliminarea din invatamant a profesorilor care nu demonstreaza niciun fel de calitate pedagogica la cererea comuna a parintilor, dirigintilor, directorului scolii respective...
78) Sistemul romanesc de invatamant este mult prea incarcat, mult prea teoretic. Manualele alternative sunt prost concepute, cu greseli si singurul criteriu dupa care sunt alese de scoli sunt banii. Clase cu prea multi elevi. Copii sunt diferiti. Un singur cadru didactic nu se poate ocupa de toti. Nivelul solicitat este mult orea ridicat raportat la varsta copiilor, comparativ si cu celelalte tari europene. De aici si rezultatele slabe obtinute. Etc, etc ...
79) sa nu mai fie profesorii suplinitori
80) Micsorarea numarului de elevi din clasa.
81) Manual unic daca se vrea o analiza cat mai comparativa si dezvoltarea increderii de sine si nediferentierea elevilor pe nepotisme.
82) Colaboararea permanenta intre cadre didactice/parinti si eliminates atitudinii de tipul :noi suntem importanti SI puternici de partea profesorilor printr-o lege care sa stipuleze acest lucru,impreuna cu studiul intens al psihologiei copilului.Daca profesorii ar cunoaste acest domeniu foarte bine ar sti sa ne educe copiii cu dragoste si responsabil.
83) ar trebui sa fie mai putin complexe manualele,tabla inmultirii sa se invete in clasa a III a,nu a II a.....sa se invete mai putin la gimnaziu si sa se insiste pe materii, pe profilul ales de copil, la liceu si facultate.unele chestii nu le vor folosi niciodata.Scoaterea fondului scolii.... .Guvernul aloca suficienti bani,iar directorii sa fie alesi prin competitie.
84) Schimbarea sistemului actual de notare, introducerea sistemului confidential de notare a copiilor, pentru a elimina actuala competie si fuga dupa fb, sau note, atat de neconstructiva.
85) Sa nu mai depindem de primarii. Ne mint pe fata si fac economie la tot, dar pentru ei au. Nu sunt obligata sa trag la xerox zilnic din banii mei. Sa cumpar produse de curatenie, consumabile, carti de povesti, puzzle, jocuri logice, diverse materiale pentru activitatile cu prescolarii. Cei care intra in sistem sa sustina examenul de titularizare in fiecare an pana reusesc, nu sa primeasca continuitate ani la rand pentru ca au pile la primarie sau la directorul unitatii. Titularizarea la sistem national si ocuparea TUTUROR posturilor, doar in sedinta publica si afisarea rezultatelor si repartizarea reala. Avem nevoie de baza materiala pentru a desfasura activitati bazate pe practica. Ne dorim programa fixa si manuale doar un model respectand nivelul de varsta Si timpul alocat fiecarei activitati/lectii in parte. Reducerea timpului alocat temelor sau anumite teme sa fie dedicate si dezvoltarii abilitatilor practice, invatare cantece (sa se respecte orele de muzica, ed plastica, act practice, optionalele). Cadrele didactice sunt stresate de cate responsabilitati si HARTII au de completat si compus zilnic. In afara de evaluarea fiecarui copil in parte, unu cu deficiente, altul cu alta problema, plus planificari adaptate la cerintele copiilor, mai avem si alte responsabilitati precum cornul si laptele care completez zilnic 2 procese verbale, 2 note de receptie, tabel prezenta copii, grafic temperatura etc
86) Cadrele didactice sa fie evaluate psihic mai atent,pentru a evita violenta in gradinite,scoli,etc.
87) Sa nu mai fie terorizată copiii de profesorii ne profesori si sa nu mai ceară bani pt firele lor
88) practica ,proiecte in grupuri,dezbateri la ore despre subiectul invatat.etc
89) AS PREFERA SA NU MAI EXISTE INVATAMANT DE STAT!
90) Evolutie! Schimbare in raport cu timpurile pe care le traversam! Scoala e ancorata in vechile metode si informatii... multe dintre ele inutile!
91) mai putine materii
92) pe langa cele enumerate in petitie, cu care sunt total de acord, as propune marirea salariilor profesorilor in functie de rezultatele acestora; nu mi se pare normal ca un profesor dintr-un liceu bun/f bun sa fie remunerat cu aceeasi suma ca a unui profesor dintr-un liceu f slab, pentru ca in timp ce unul isi da toata silinta pentru ca elevul sa invete ceva de la el sau are o anumita metoda de predare prin care-si convinge elevii sa-l respecte si sa-l iubeasca, ca si pedagog.....bineinteles, si din acest motiv, elevii participa cu placere la cursurile lui, lucru care nu se intampla la scolile f slabe, unde ziua trece, leafa merge si nimeni nu intelege nimic !!!!
93) Schimbarea programei scolare,

calitate, nu cantitate.

Mai multe activitati practice.

Acordarea unei mese calde zilnic tuturor elevilor.
94) -revizuirea curriculei prin simplificarea acesteia in concordanta cu nivelul actual de dezvoltare; -concomitent cu simplificarea materiei este necesara pregătirea cadrelor didactice pentru implementarea noului sistem; -accent puternic pe colaborarea dintre copii-profesori si copii-copii, parinti-copii-profesori, in vederea dezvoltării abilitatilor de comunicare si relationare; -introducerea computerului începând din clasa I; -reconfigurarea claselor/scolilor pentru a fi eliminat invatamantul din a doua parte a zilei "dupa-amiaza" si pentru a avea posibilitatea dezvoltării abilitatilor practice.
95) La clasele primare programa ar trebui să conțină mai multe informații despre natura, mediul înconjurător si să limiteze informațiile matematice la aritmetică. Sistemul ar trebui să stimuleze gândirea logică si imaginația, copiii să fie incurajati să pună întrebări și să nu ia totul de-a gata, că "asa a spus doamna".
96) Reeducarea cadrelor didactice,pt a educa corect copiii,inclusiv parintii .Echilibrul este cheia unui invatamant bun.
97) Scoala pentru copiii si nu copiii pentru scoala.
98) Descentralizare. Debirocratizare. Desfiintarea inspectoratelor. Servicii sociale si psihopedagogice de specialitate complexe.
99) In scoala sa fie evaluat ce stiie copilul si nu ce nu stiie.Creativitatea sa-si gaseasca locul in scoli.
100) Socializare
101) Informatiile sa fie puse si in forma practica, nu atat de multa teorie.
102) Prea multi profesori, putini pedagogi, avem nevoie de pregatirea profesorilor.

Programa foarte incarcata cu prea multa teorie si foarte putina practica spre deloc.

Introducerea scolilor profesionale de arte si meserii conforme cu cerintele pietei muncii.

Nu mai vrem discriminarea copiilor in functie de statutul social al parintilor,egalitatea in drepturi trebuie sa fie a tuturor.Notarea sa fie cat mai corecta si atent examinata.

Nu mai vrem cazuri de violenta in scoli,inasprirea legilor si respectarea lor.
103) imbunatatirea programelor scolare
104) Buna ziua, propunerea este sa nu se mai dea foarte multe teme iar optionalele sa nu mai fie testate si nici notate mai ales cand testele nu fac obiectul optionalului cel putin pana la momentul cand media nu va mai conta pentru examene deoarece un obtional facut cu un profesor care si doreste sa scada o medie generala,o va face ceea ce nu mi se pare corect fata de elevii care muncesc din greu.Va multumesc.
105) La fel ca multi alti parinti as dori ca copilul meu sa fie notat pe drept pentru ceea ce stie nu pt ca ia sau nu ia ore de la profesorul de la clasa.
106) Calitate si nu cantitate.
107) Să nu facem din evaluare un scop în sine. Accentul trebuie să-l punem pe satisfacţia personală pe care o capătă un tânăr atunci când obţine răspunsul la o curiozitate personală. Ceea ce este esenţial în educaţie este să reuşeşti să înţelegi. Asimilarea trebuie dublată de înţelegere.
108) Eliminarea memorarii mecanice ca baza a sistemului de invatare.
109) Reformati sistemul de invatamant ,tinand cont de nevoile actuale ale copiilor.
110) Eliminarea notelor, pedepselor si recompenselor. Mai multe activitati practice, care sa ii stimuleze pe copii sa descopere mai mult despre disciplina respectiva. Mai putin stat in banci. Posibilitatea de a alege orele la care doreste sa participe si profesorii.
111) Mai putine materii, schimbarea programei, mai putine informatii de memorat, aplicarea practica a teoriei, schimbarea structurii
112) Reforma în educație de inspiratie finlandeză.
113) Reorganizare logistica, aplicarea legii.
114) Descongestionaresi corelarea intetdisciplinară a programelor
115) Evaluarea cadrelor didactice si interzicerea cersitului de bani pentru diferite fite.
116) ????
117) Manuale unice, programă aerisită, accent pe aplicații practice relevante pentru viață și educație centrată pe elev.
118) SCHIMBARE TOTAL DUPA MODELE CARE FUNCTIONEAZA DEJA CU SUCCES IN OCCIDENT
119) Schimbarea regulamentului general.
120) Să luăm ceea ce este bun în sistemele unor ţări cu rezultate deosebite în ce priveşte învăţământul.
121) o mai buna colaborare profesor-elev, printr-o comunicare placuta ce il poate incuraja pe elev sa isi vada profesorul ca pe cineva bun care vrea sa il ajute si nu ca pe un demon nesuferit care tuna si fulgera si ameninta cu note proaste

materia sa fie mai accesibila, sa poata fi explicata elevilor si inteleasa cu usurinta de catre acestia. atunci cand intelege ce se preda copilul se simte mai motivat

colaborare intre parinti profesori pt a putea transmite parintilor cum se comporta elevul,cum isi da interesul la ore ,cum isi face sau nu temele ,colaborare posibila prin intermediul unei aplicatii online (probabil)
122) /
123) "Updatarea" profesorilor si invatatorilor.
124) Sa invatam de la finlandezi
125) Mai multe optionale, dar mai putine ore in total.

Sistem de notare unic: sunt multe situatii in care copii de la scoli diferite, cu acelasi nivel de cunostinte au medii cu pana la 2 (DOUA) puncte diferenta
126) Orele de curs sa fie tinute in natura. Sa se bazeze mai mult pe practica nu doar pe teorie. In scoala altfel, muzeele , spectacolele, ar trebui sa fie gratuite. Sa fie simplificat cumulul mare de informative pe care il poate afla dintr-o simpla cautare pe "google"
127) Eu as incepe cu cresterea salariilor profesorilor in stransa concordanta cu inasprirea criteriilor de intrare in invatamant. ( profesorii trebuie sa fie modele din toate punctele de vedere pt copiii nostri). Sanctiuni drastice pentru mita. As dori mai multe optionale, inclusiv sportive ( obligativitatea de a invata toti copiii sa inoate)...
128) Schimbarea celor care iau decizii:

1. Concursuri cinstite oentru directori

2. eliminarea inspectoratelor școlare care nu mai au nicio utilitate, doar niște unii care stau bine pe scaune

3. schimbarea celor din diferitele comitete și comisii

4. eliminarea profesorilor titulari incompetenți

5. schimbarea secretarilor de stat aflați de când lumea pe funcții
129) Eliminarea temelor pentru acasa.
130) Copiii au nevoie de copilarie. Schimbarea programei scolare intr-una simpla si unitara este, dupa parerea mea, extrem de importanta. Militez pentru desfiintarea temelor pentru acasa.
131) Profesorii sa fie evaluati psihologic, sa fie mai putine ore, sa existe in toata tara doar un singur model de manual pentru fiecare materie, sa nu se mai stranga bani pentru fondul clasei, sa fie eliminate temele pentru acasa si mai ales pentru vacanta (vacanta este pentru odihna si pentru alte chestii nu pentru teme, sa fim seriosi cine si-ar face tema in vacanta?). Sa existe in toate scolile camere de supraveghere in salile de clasa, pe holuri si afara, sa existe o toaleta pentru elevi in interiorul fiecarie scoli, nu in afara scolii.
132) scoala nu trebuie sa pedepseasca, trebuie sa educe. o programa AERISITA cu multe ore de aprofundare, nu de predare.
133) Materia mai aerisita, sustinuta de mai multa practica. Ar fi de ajutor sa se urmareasca educare copilului in mod unic, dupa aptiudinile lui .
134) Mai multe materii optionale
135) REFORMĂ CURICULARĂ
136) Eliminarea temelor pentru acasa,o mai buna comunicare profesor elev si eliminarea din sistem a profesorilor care le induc frica elevilor.
137) Mai multa atentie personalitatii copilului
138) Este imperios necesar safacem in asa fel incat copiilor sa le placa scoala . Este ,in opnia mea , garantia succesului scolar ,indiferent de modul de evaluareal acestui succes.
139) Copilul meu incepe scoala in aceasta toamna. Cred ca e nevoie de cladiri nou construite la scolile unde cererea este mare sau infiintarea altor scoli, testarea psihologica a tuturor cadrelor didactice, lucrul diferentiat la clasa in functie de nivelul fiecarui copil, comunicare constanta intre parinte si cadru didactic prin mijloace specifice, optionale prin care se incurajeaza cooperarea intre elevi, sportul, punerea in practica a teoriei. In general mi-as dori sa fie incurajati! Orice copil porneste cu sanse egale in viata dar depinde mult de atitudinea celor din preajma si avand in vedere cat timp petrece la scoala cred ca e necesar.
140) In primul rand sa NU mai trucati dvs. chestionarul!

Ne-ati fortat sa punem numai NOTELE care doriti dvs.

sa iasa la intrebari deoarece nu erau VALIDE cifrele pentru

notare!

Acest CHESTIONAR ESTE DEJA ARANJAT de mafia coruptiei !
141) Reformularea programelor tinand cont si de nivelul copiilor defavorizati
142) Legalizarea invataminatului la distanta (Ex. Ungaria) pt toate varstele - de la clasa 1 pana la terminarea liceului.
143) Mai putine teme si mai putine caiete auxiliare.
144) Constructia de noi scoli sau largirea celor existente. Invatatori si profesori foarte bine adaptati nevoilor actuale ale elevilor pentru ca este evident ca nu-i suficient sa spui unui elev invata lectia X, elevul cauta partea aplicabila si n-o gaseste iar asta se traduce prin pierderea interesului fata de scoala. Solutii practice si palpabile pentru ceea ce se studiaza, aratandu-li-se finalitatea procesului de studiu. Depasirea barierei dintre elev si profesor/invatator, acea parte umana ce ne deosebeste de animale, pragul critic de cunoastere a fiecarui elev( la ce reactioneaza, ritmul lui). Eliminarea educatiei comuniste prin care sunt trimisi la colt, pusi in spatele clasei, umiliti pentru ca nu rezolva problema ci o acutizeaza asa ca seminarii de psihologie si testari sunt necesare pentru a putea intelege aceasta generatie. Trebuie gasit un echilibru intre copii cu rezultate foarte bune si cei cu rezultate mai putin bune in asa fel incat nicio tabara sa nu piarda. Transparenta decizionala si rapiditatea solutionarii problemelor institutiilor de invatamant ar ajuta sistemul astfel incat sa nu mai fie incurajate atentiile sau nepotismele. Depolitizarea institutiilor si plasearea in centru a elevului, rezultatelor lui, gradul de absorbtie a informatiilor precum si felul in care ii sunt prezentate informatiile. Personal as incuraja testarea copiilor pentru repartitia lor pe clase, chiar si la clasa pregatitoare iar in acest fel se elimina toata tevatura inscrierilor din circumscriptii sau dinafara lor. Daca o scoala are progrese e normal sa fie cererea mare dar prin testari ajung numai cei ce merita si sunt buni. In felul asta nu se pierd copii inteligenti pentru ca parintele X a oferit atentii si al lui nu. Am fost repartizati la o clasa foarte slaba in asa fel incat cooperarea sau competitia sunt inexistente, la ce bun implicarea noastra si evolutia copilului daca n-am intrat pe sub pielea conducerii?!
145) Simplificarea programei si interzicerea auxiliarelor sunt imperative. De asemenea cantitatea temelor trebuie limitata.

Este esentiala schimbarea mentalitatii cadrelor didactice dar si a parintilor. Mai mult nu inseamna automat mai bine.
146) Programa schimbata si manuale unice.
147) didactice pregatite pentru aceasta meserie

schimbarea totala a programei. NU SE POATE
148) Schimbarea programei scolare, depolitizarea unitatilor de invatamant , reducerea nr de teme pt acasa, excluderea totala a celor din vacante.. De sarbatori toata lumea,ar trebui sa se relaxeze, odihneasca, iar in vacanta de o saptamana, sa ai teme la toate materiile este strigator la cer...
149) Reforma radicală după model vestic (german, finlandez, britanic etc)
150) Schimbarea programei, revizuirea atitudinii profesorilor
151) Materie simplificată si modernizate, manuale si mod de predare adaptate real vârstei copilului, mai puține teme pentru acasa, posibilitatea de a pastra unele rechizite in clasa pentru ușurarea ghiozdanului
152) Micșorarea temelor si evaluarea psihologică anuală a cadrelor didactice
153) Foc la radacina si inceput de la 0 ZERO
154) Propuneri sunt sute de mii probabil.

Cel mai importat este ca statul isi bate efectiv joc de noi si de copiii nostrii.

Scoli infecte, invatamant deplorabil, spitale si mai infecte, suntem niste roboti ghidati sa ascultam si sa ne supunem . Asta sunt invatati si copiii in scoli. Sa se supuna.

Traim inrobiti de hoti si tradatori de neam ... Vreau sa am un copil sanatos si liber!!!
155) Schimbarea programei școlare ,mai puține teme .
156) Reducerea materiei si a temelor
157) Profesorii ar trebui sa comunice mai mult cu elevii la ora si sa le stimuleze dorinta de a participa si ei cum se întâmpla la orele de excelenta.
158) Mai multa practica și mai putina teorie
159) Mai putine competii si mai mult invatarea centrata pe copil.
160) Se poate face un studiu numai din comentariile parintilor pe grupul facebook : Draga scoala, noi, parintii, cerem schimbare (autentica)! Se poate sintetiza si organiza materialul in asa fel incat sa se imbunatateasca foarte mult sistemul de invatamant din Romania.
161) european ca in alte tari
162) sCHIMBAREA PROGRAMELOR SI MANUALELOR
163) Manuale unice, fără auxiliare, cu o programă echilibrată și adaptată capacității de înțelegere și vârstei! Aici mă refer in special la clasa a V-a! Dar nu ar strica o reevaluare a tuturor materiilor gimnaziu si liceu!
164) Modernizarea sistemului de invatamant,schimbarea programei scolare si a manualelor,eliminarea notarii in clasele primare si dezvoltarea creativitatii copiilor.
165) Programa sa nu mai fie atât de încărcată, manuale atractive, iar școala (predarea) sa se facă doar interactiv.
166) Eliminarea evaluarii orale....subiectivitate prea mare. Evaluari scrise,periodice,cu subiecte a caror dificultate este clar stabilita( modele propuse) si perioada clar stabilita( intre 5-10 martie- evaluari la x,y, z). In rest o colaborare elev-prof( ii ajut sa invete, sa inteleaga). Evaluari care sa nu verifice memoria.....
167) Statul/ comunitatea/ parintii sa asigure cele necesare activitatilor la care sa participe obligatoriu o data pe saptamana
168) Schimbarea grilei de evaluare anuală si a grilei de acordare a gradației de merit pentru profesori - educabilul si părinții trebuie sa aibă cel mai important cuvânt de spus



Eliminarea mediei anilor de studiu din calculul mediei de admitere in liceu



Învățământul liceal teoretic sa fie orientat pe achizițiile necesare parcursului educațional superior: din clasa a X-a, materiile din trunchiul comun sa fie stabilite in funcție de ceea ce vrea sa studieze elevul in continuare
169) Revizuirea programelor scolare
170) Predare personalizată, programă revizuită și actualizată.
171) Profesorii sa fie evaluati psihic ,fara auxiliare,fara cadouri care le pretind.
172) Profesori mai competenti si dedicati care intra pe post pe baza de concurs REAL
173) Profesorul Florin Colceag = Ministrul Invatamantului!
174) /
175) E nevoie de o schimbare majora
176) ..
177) Sa se ocupe specialistii.Nu pot avea propuneri in acest sens.Nu am competenta necesara.
178) /
179) Este deosebit de importanta pregatirea pedagogilor, nu au azi habar de nimic, tipa, urla, se invata prin frica. Frica de pedeapsa, de rusine, de note. Este un mediu frustrant, care nu te provoaca in mod pozitiv, abia astepti sa fugi acasa de la scoala.
180) Programa revizuita, simplificata, manuale corect concepute si disponibile la inceputul anului scolar!
181) Examen de admitere la liceu, profesor auxiliar la clasa, psihoterapeut in fiecare scoala, dulapuri in clasa, program scolar intr-un singur schimb
182) Ar fi prea multe propuneri...
183) Ne trebuie un ministru cu viziune si care sa si asume schimbare.
184) Cadre didactice pregătite și deschise la nou!!
185) Schimbare totala
186) Cadrele didactice sa se comporte cu copii nostri ca si cum ar fi ai lor nu ca si cu niste copii retardati sa ii faca prosti, cretini si alte apelative.
187) Din acest chestionar se induce ideea de a cere simplificare. La nivelul salariilor din invatamantul preuniversitare si universitar, elevii si studentii sunt f bine pregatiti, recunoscuti international chiar. In cazul analfabetilor este importanta si educatia din familie si cei 7 ani de acasa. In aceste zile, profesorii ajung sa fie bataia de joc a parintilor si chiar a elevilor pt ca parintii nu ii invata bunul simt si simtul civic. Apoi totul se propaga. Se da vina pe profesori, dar cei 7 ani de acasa lipsesc si la 20 de ani. Va rog sa reflecati. Sunt cadre didactice care incalca conduitele dar nu trebuie generalizat, la fel ca in orice domeniu.
188) Simplificarea materiilor.
189) Orele sa se bazeze pe dialog, deductii logice, cooperare elev profesor. NU PE PREDARE MECANICA SI INVATARE PE DINAFARA.
190) Clasele 1-8:



Reducerea numarului de materii irelevante incepand din clasa a 4-a: Muzica, Desen, Religie
191) Depolitizarea , simplificarea programei de invatamant, crearea unor conditii normale de studiu in scoli ,angajarea unor persoane profesioniste in Ministerul Educației si in conducerea scolilor.
192) Simplificarea şi modernizarea programei școlare
193) Sistemul trebuie actualizat la vremurile pe care le traim.
194) In primul rand copilul trebuie sa prinda incredere in fortele proprii si sa aiba curaj sa isi sustina un punct de vedere, chiar daca este gresit, iar atitudinea cadrelor didactice de multe ori nu ajuta deloc in acest sens, chiar timoreaza copilul.
195) Altfel de profesori.
196) Micșorarea numărului de materii.
197) Depolitizare. Educatia sa fie dedicata complet copilului si nu platirii unor salarii!
198) Părinți mai bine educați, care să lase profesorul să facă ce știe cel mai bine.
199) Învățarea prin practica, nu prin dictare și memorare.
200) Modificarea programei scolare si traininguri pentru profesori/invatatori.
201) In primul rand trebuie ca programa sa fie adaptata varstei copiilor, sa fie mai putin incarcata, profesorii sa fie mai bine pregatiti, lectiile sa se invete din clasa, sa nu aiba profesorii pretentii sa se faca meditatii, mai multa strictete la prezenta telefoanelor mobile la ore, manualele sa fie de un singur fel in toata tara, fara teme in vacante, mai multe materii cu uz practic, mai putine caiete suplimentare, mai putine carti si alte materii in ghiozdanele foarte grele, care strica spatele copiilor
202) DESFIINTAREA CLASEI PREGATITOARE DIN SCOLI
203) Propuneri ar fi foarte multe insa una de care ministerul ar trebui sa tina cont ar fi conditionarea varstei de incepere a scolii. Intr-o clasa exista copii cu varste cuprinse intre 6-8 ani impliniti ceea ce nu este normal. Unii parinti trimit copilul prea devreme in sistem altii cat se poate de tarziu si se creeaza o totala neconcordanta la nivel de insusire si acumulare in clasa. Profesorul va lucra doar cu cei ce fac fata. Este o discriminare. E normal ca un copil de abia 7 ani impliniti sa nu faca fata unuia de 8.
204) Manuale unice
205) Sunt mai multe aspecte de prezentat. Sunt și cadru didactic și părinte. Îmi expun punctul de vedere din perspectiva asta. Poate cadrele didactice ar face mult mai multe la ore dacă nu ar fi asaltate de nenumărate situații/hârtii de rezolvat. Birocrația este foarte solicitantă. Apoi, baza materială este insuficientă. M-am transferat în școala în care lucrez, în momentul actual, în anul 2008. De atunci, am primit un singur mulaj în dotarea laboratorului de biologie. Majoritatea materialelor didactice au vârsta mea, adică peste 40 de ani. O altă problemă, clasele suprapopulate. Cele mai multe clase din școala unde lucrez au aproape 30 de elevi, sau peste.

Copiii cu CES sunt greu de integrat într-o clasă cu peste 25 de elevi. În acest caz, au de suferit și elevii cu CES, și cei fără!

Disciplinele școlare să fie predate într-o manieră mai atractivă.

Programele școlare sunt prea încărcate, elevii neavând timp să-și fixeze cunoștințele predate.
206) Sistemul de invatamant ar trebui sa fie orientat spre indeplinirea intereselor elevilor, nu a cadrelor din sistem.
207) -
208) Sa se puna accent mai putin pe latura teoretica si mai mult pe cea practica in invatare/asimilarea informatiilor predate. Sa nu se mai permita in nici o scoala sa se "inlocuiasca" alte discipline cu matematica sau comunicarea (am un copil in clasa a doua, orele de muzica, abilitati practice sau dezvoltare personala nu sunt respectate si ei fac tot matematica in acele ore).
209) Mai putina teorie si mai multa practica!!! Si copilul sa fie "citit" de cadrele didactice. Daca lui ii place limba romana, nu il obliga sa iti invete si fizica si mate si chimie si invers. Boala profesorilor este ca din 12 materii sau cate or avea, toti profesorii au pretentia sa fii as la materia lor, care poate nu te atrage deloc.... Stupid, dupa parerea mea.
210) Număr de elevi intr-o clasa 15 - 20, fără posibilitatea de a fi mai mulți decât 20
211) Desfintarea examenelor pentru titularizara cadrelor didactice, un concurs irelevant cu urmari dezastruoase. Inlocuirea acestuia cu o evaluare psiho-pedagogica, licenta fiind relevanta pentru cunostintele dobandite pe parcursul facultatii.
212) -
213) Evaluarea elevilor sa se faca scris, de preferat sub forma de test cu variante multiple, si sa existe o nota pentru participare -, astfel incat evaluarea sa fie clara si obiectiva, evaluarea fiind radiografia exacta a cunostintelor elevului.

Din pacate, notele in sistemul actual sunt umflate pentru ca sa nu se strice media generala care afecteaza admiterea la liceu. Prin urmare, se perpetueaza in sistem viciat - uneori pofesorii dau note mai mari elevilor care, de regula, au rezultate foarte bune, chiar daca acestia nu au stiut raspunsurile corecte, tocmai pentru a nu le strica media.

Mi se pare anormal ca atatia elevi de 10-14 ani sa aiba medii generale de peste 9,85. Mediile acestea nu reflecta realitatea .Unii copii snt mai buni la matematica, altii la desen, altii la muziica, iar notele trebuie sa oglindeasca acest lucru.
214) Curriculum modern, actualizat stiintific si bazat pe cercetari si bune practici privind educatia copiilor.
215) Implicarea specialiștilor din domeniul psihologiei in scoli atât in indrumarea profesorilor cat si in suportul oferit copiilor . Selecția riguroasa a profesorilor . Comunicarea mai eficientă dintre copii si profesori .
216) ELIMINAREA AUXILIARELOR, METODE MODERNE DE PREDARE, AD
217) Off Doamne.. sunt foarte multe ! Se petrec multe abuzuri in scoli. Profesorii zici ca sunt ceva Tabu,o secta . Nu le poti spune nimic,au o gandire invechita,comunista chiar. Ba nu vin la ore CA n-au chef,ba predau in sictir cine prinde bine,cine nu aia e. Considera normala violenta fizica si verbala. Toti profesorii de genul asta nu au ce cauta la catedra ! Sunt perfect de acord cu sisteme video daca nu si audio in scoli. In scoala fiicei mele este o jungla ! Elevi needucati si profesori violenti. Ca parinte sunt intr-o situatie proasta. Daca spui ceva unui profesor,cu un limbaj civilizat si argumentat,se spala PE maini unul pe celalalt. Manualele sunt sub orice critica,multa materiel absolut inutila si greoaie. Prea putina practica. Daca gandesti diferit esti pus la zid ! Foarte orgoliosi ! Pana in clasa a 4 a calificativele sunt o mare tampenie. Copiii meditati au puncte in plus la teste etc iar la teza de ex se fac CA nu vad copiutele sau telefoanele. Imi pare rau dar nu este normal. Fiica mea este in clasa a 5 a ,invata foarte bine si are un comportament adecvat la scoala. Cand stii ca tu muncesti pt teza si colegu copiaza si profesorul nu-i spune nimic este o problema. Si sa Vezi ca ia aceeasi nota desi tu inveti,el copiaza. Nu au un gram de psihologie facuta,habar nu au cum sa vorbeasca,inteleaga,atraga un copil ,sa-l faca sa nu fuga de materia respectiva. Materia este stufoasa inutil! Paza nu exista. In scoala fiicei mele sunt foarte multe nereguli. Au cerut fondul scolii. Exceptand CA e ilegal,pentru ce? Paza nu,mizerie da,profesori incompetenti da,nu aduci imbunatariri scolii etc,pentru ce? Asistenta medicala 2 ore PE saptamana. Daca te doare capul marti ai pus-o ,ca nu e miercuri. Daca era miercuri de la 1 -2 era bine,primeai paracetamol dar nasol,e marti. Politica nu are ce cauta in scoli ! In scoala nu-i invata simtul Civic,sa pui intrebari,sa gandesti logic ,sa-ti cunosti drepturile. Nu! La inceput de an iti spune ce nu ai voie sa faci,de drepturi nu ! Scot roboti,prosti pe Banda rulanta ! Stai in banca,tocesti ,faci teme ,test si aia e. Sunt multe nereguli in sistemul nostru de invatamant si este foarte greu sa-l schimbi! Este greu sa schimbi mentalitati ! De aici pleaca tot. Profesorii care ies din facultate ,ies nepregatiti . Este un cerc vicios. CA si sistemul medical,sunt greu de schimbat. Daca merge si asa,de ce nu?
218) Salarizare bazata pe progresul elevilor evaluati de evaluatori externi.
219) Pregatirea reala a cadrelor care intra in invatamant si formarea continua si autentica a celor care predau deja.

In plus, ar fi necesara o evaluare periodica din partea copiilor si a parintilor.
220) Salarii decente pentru profesori, un cadru legal care sa aduca respect pentru cadrele didactice in sistemul de invatamant
221) Ar trebui ca scoala sa fie mult mai orientata spre elev si capacitatea lui de invatare decat pe note la materii generale
222) Recunoasterea statutului social al profesorilor si învestirea in educație .
223) Mai multă practică și mai puțină materie .
224) Desfiintarea institutiei titularizarii pe viata.

Infiintarea contractelor de munca pe perioada determinata 2-4 ani pentru cadrele didactice.

Desfiintarea inspectoratelor scolare.
225) Depolitizarea scolii, iesirea de sub influenta inspectorilor generali care "recomanda" cadrelor didactice un anumit manual, maximum 25 de copii in clasa etc.
226) Schimbarea programei in primul rand.

Schimbarea atitudinii profesorilor fata de elevi, relatia nu trebuie sa mai fie una superior-subordonat
227) Sa se schimbe ceva in atitudinea profesorului la ora astfel incat elevul sa fie captat de ceea ce preda in corelatie cu disciplina elevilor la ore. Uneori am senzatia ca cele 4,5,6 ore petrecute la scoala sunt pierdere de vreme.Vin acasa elevii cu multe lectii neintelese din clasa si automat temele sunt greu de facut. Ori materia e multa ori profesorii nu mai stiu sa se faca ascultati. Nu vreau sa vorbesc de rea vointa din partea nimanui dar,nu toti copiii au posibilitatea de meditatii , la care multe notiuni elementare se predau ca fiind noi sau ceva greu de inteles, si din nou pierdere de timp cu lucruri care facute la timpul lor puteau fi rezolvate.
228) nu exista propuneri pentru ca nu mai cred de foarte mult timp in schimbare ...numarul oamenilor prost pregatiti din sistem , din aparatul destat in general , din Romania este mult prea mare ..deci natia e pe tobogan in jos ...romanii o sa fie risipiti in lume si minoritari in tara lor in cel putin 50 de ani ....daca are sa vina alta stapanire , aia o sa vina cu sistemul lor ..pt copilul meu o sa fie tarziu ...
229) -
230) E imperios necesara aerisirea programei.
231) Un profesor platit bine s-ar putea sa se bucure de postul pe care il are si sa prezinte altfel ora. Si poate ar fi angajati oameni care iubesc ceea ce fac.
232) Cea mai mare dorinta a mea ca mama este ca in Romania, la fel ca in alte tari civilizate, sa existe posibilitatea ca, incepand cu clasa a V a sa i se ofere elevului posibilitatea sa opteze pentru anumite materii, mai putine ca numar, sa fie ceea ce-l pasioneaza si sa se poata aprofunda. Cred ca ne ajunge aceasta varza cu de toate care se intampla acum in sistem si care, demonstreaza an dupa an, ca nu este ok prin rezultatele slabe ale copiilor la examenele de final de ciclu. O alta dorinta ar fi obligativitatea (PE BUNE!!!) de a se reduce drastic volumul temelor pentru ca, noi crestem copii/oameni nu roboti.
233) Programă mai aerisită.
234) Formarea profesională a profesorilor
235) Un invatamint mai practic, interdisciplinar si creativ, pregatirea copiiilor pentru viata si nu pentru a trece examene formale. Reducerea temelor, compuneri inutile si multiple, gramatica predata la nivel academic, matematica e predata la un nivel mult prea avansat, copiii au nevoie de meditatii suplimentare platite de parinti pentru a intelege materia. Copiii au nevoie de mai multe obtionale (istoria artei, architecture) predate in mod atractiv si interactiv.
236) Desfiintarea gradatiei de merit. In acest fel profesorii nu ar mai alerga dupa hartii si si-ar face treaba la clasa.
237) Instruirea parintilor, profesorilor, personalului auxiliar.
238) ......
24. Unde locuiti?
Mediu urban 202 bar1bar2  84.9%
Mediu rural 36 bar1bar2  15.1%
Total răspunsuri 238  
25. Participarea dumneavoastră la sondaj ne-a ajutat să colectam date importante. Vă mulțumim pentru răspunsuri.

Explicație: Total răspunsuri reprezintă suma răspunsurilor selectate de participanți la o anume întrebare. Procentajul pentru fiecare opțiune este calculat divizând suma acelorași opțiuni la total răspunsuri.