Rezultatele sondajului ""Rolul comunicării manageriale în motivarea angajaților""
Statisticile respondenților:
Total respondenți:
31
Sinteza rezultatelor
1. Procesul de comunicare are următoarele elemente: (mai multe răspunsuri posibile)
bariere de comunicare
8
6.4%
emițător
28
22.4%
canal de comunicare
24
19.2%
receptor
28
22.4%
factori perturbatori
10
8%
mesaj
27
21.6%
Total răspunsuri
125
2. Care credeți că sunt principalii factori care limitează eficiența comunicării realizate în cadrul unei instituții școlare? (mai multe răspunsuri posibile)
Încredere scăzută între interlocutori
10
14.3%
Diferențele de percepție
19
27.1%
Lipsa comunicării suportive
9
12.9%
Obstacole generate de manager (insuficientă documentare, transformarea dialogului în monolog, intimidarea receptorului și lipsa răspunsului etc.)
18
25.7%
Obstacole generate de angajați (rezervă în exprimarea propriilor opinii de teamă de a nu deranja, convingerea că problemele sesizate nu-l interesează pe manager etc.)
14
20%
Altul
0
0%
Total răspunsuri
70
3. Ce tip de comunicare formală folosește managerul dv. cel mai des?
operațională
7
22.6%
motivațională
8
25.8%
de promovare
1
3.2%
generală
12
38.7%
performanțială (de feedback)
3
9.7%
Total răspunsuri
31
4. Sunteţi informat de manager despre noutăţile care apar în sistemul de învăţământ?
mereu
19
61.3%
uneori
11
35.5%
niciodată
1
3.2%
Total răspunsuri
31
5. Precizați mijloacele prin care vi se comunică informațiile și sarcinile pe care le aveți de rezolvat: (mai multe răspunsuri posibile)
email
22
17.3%
telefon
18
14.2%
ședințe
26
20.5%
comunicare directă
19
15%
documente scrise
11
8.7%
grupul de whatsapp
25
19.7%
panou cu post-uri
6
4.7%
Altul
0
0%
Total răspunsuri
127
6. În ce măsură directorul vă transmite mesaje prin comunicare nonverbală?
Foarte mică măsură
Foarte mare măsură
2.81 / 5
Printre 31 respondenți, răspunsul mediu este 2.81 (in scală de la 1 la 5).
7. Exprimați-vă acordul sau dezacordul cu privire la afirmațiile care ilustrează situații în care este implicat managerul educațional al instituției în care activați:
Este receptiv la inițiativele manifestate de membrii organizației
acord total
14
45.2%
acord parțial
10
32.3%
neutru
1
3.2%
dezacord parțial
4
12.9%
dezacord total
2
6.5%
Comunică eficient cu oamenii
acord total
15
48.4%
acord parțial
12
38.7%
neutru
0
0%
dezacord parțial
2
6.5%
dezacord total
2
6.5%
Stimulează subalternii în îndeplinirea sarcinilor
acord total
12
38.7%
acord parțial
11
35.5%
neutru
2
6.5%
dezacord parțial
4
12.9%
dezacord total
2
6.5%
Este creator, inovativ
acord total
15
48.4%
acord parțial
9
29%
neutru
3
9.7%
dezacord parțial
1
3.2%
dezacord total
3
9.7%
Se adaptează ușor oricărei situații
acord total
16
51.6%
acord parțial
9
29%
neutru
2
6.5%
dezacord parțial
2
6.5%
dezacord total
2
6.5%
8. Ierarhizați, în funcție de importanța pe care o acordați, trăsăturile pe care le are managerul:
Loc
Puncte
Inteligență și competență
1
76
Conducere prin puterea exemplului
2
84
Corectitudine
3
92
Etică sau morală puternică
4
96
Recunoașterea meritelor angajaților
5
117
Locul arată importanța opțiunii de răspuns. Locul cel mai înalt e luat de cea mai importantă opțiune. Punctele reprezintă suma totală a tuturor răspunsurilor pentru această întrebare. Cel mai important răspuns are cel mai mic număr de puncte și invers.
9. Ce domeniu de competență apreciați cel mai mult la managerul școlii unde profesați?
psihopedagogică
11
35.5%
psihoafectivă
0
0%
de comunicare
16
51.6%
de motivare
4
12.9%
Total răspunsuri
31
10. Estimați cât de mul/de puțin funcționarea organizației școlare depinde de calitatea, organizarea și eficiența transmiterii informațiilor de către director angajaților.
foarte puțin
foarte mult
4.52 / 5
Printre 31 respondenți, răspunsul mediu este 4.52 (in scală de la 1 la 5).
11. S-a întâmplat ca directorul să ridice vocea într-o conversație cu dumneavoastră?
deseori
6
19.4%
rareori
9
29%
niciodată
16
51.6%
Total răspunsuri
31
12. Ce fenomene perturbatoare cu efecte negative asupra comunicării sunt prezente în instituția școlară unde profesați? (mai multe răspunsuri posibile)
blocajul (comunicarea se întrerupe dacă lipsește un canal de comunicare între emițător și receptor)
10
21.3%
bruiajul (fragmente de cuvinte sau de fraze pot ajunge la receptor care le interpretează cum vrea, diferit de mesajul inițial)
6
12.8%
filtrajul (din informațiile ce se transmit se receptează doar o parte)
9
19.1%
distorsiunile (informațiile trec dintr-o verigă în alta aproape toate, însă deformate, denaturate)
14
29.8%
niciunul
8
17%
Altele
0
0%
Total răspunsuri
47
13. Puteți pune în discuție directorului orice subiect de natură profesională, fără teama unor repercusiuni?
da
26
83.9%
nu
5
16.1%
Total răspunsuri
31
14. Ce pictogramă descrie cel mai bine starea dumneavoastră când vă gândiți la relația cu managerul instituției?
20
64.5%
8
25.8%
3
9.7%
Total răspunsuri
31
15. Considerați că șeful este o persoană interesată de părerile, sugestiile dv.?
Da, cu siguranță
12
38.7%
Da
6
19.4%
Doar aparent
7
22.6%
Uneori
3
9.7%
Nu ascultă niciodată
3
9.7%
Total răspunsuri
31
16. Ați fost pus vreodată în această situație?(dv. fiind persoana din partea dreaptă/angajatul, cealaltă persoană managerul unității)
da
10
32.3%
nu
16
51.6%
nu-mi amintesc
5
16.1%
Total răspunsuri
31
17. Pentru fiecare dintre perechile de replici dintre angajat și manager determinați dacă cea de-a doua este un feedback, o opinie sau un sentiment.
A: Am participat la webinarul ,,…” moderat de XY. M: Ai făcut foarte bine, XY e un moderator foarte bun.
feedback
8
25.8%
opinie
21
67.7%
sentiment
2
6.5%
A: Au fost multe documente de completat pentru acest dosar. M: Dat fiind că a fost multă muncă, asta nu te-a împiedicat să le predai la timp.
feedback
25
80.6%
opinie
5
16.1%
sentiment
1
3.2%
A: Am hotărât să duc elevii în excursie la Brașov. M: Ai dreptate, e un oraș foarte frumos.
feedback
9
29%
opinie
7
22.6%
sentiment
15
48.4%
18. Simțiți că sunteți suficient de motivat de către superior la locul de muncă?
Da
15
48.4%
Nu
15
48.4%
Nu știu
1
3.2%
Total răspunsuri
31
19. Sunteți încurajat de către director să vă specializați, să vă dezvoltați competențele, potențialul creativ?
întotdeauna
9
29%
deseori
8
25.8%
uneori
7
22.6%
niciodată
7
22.6%
Total răspunsuri
31
20. Decizia de a vă înscrie la obținerea unui grad didactic:
vă aparține în totalitate
28
90.3%
ați luat-o la sfatul colegilor
2
6.5%
ați luat-o la sfatul colegilor
0
0%
nu este cazul, sunt debutant
1
3.2%
Total răspunsuri
31
21. Strategiile de motivare utilizate de managerul dv. sunt: (mai multe răspunsuri posibile)
acordarea de diplome
6
15%
aprecieri verbale
23
57.5%
învoirea pentru o zi
1
2.5%
decontarea din bugetul școlii a unui curs de formare
5
12.5%
niciuna
5
12.5%
Alta
0
0%
Total răspunsuri
40
22. Managerul v-a oferit ajutor pentru obținerea materialelor, resurselor sau serviciilor de care aveți nevoie pentru a vă face bine treaba?
deloc
5
16.1%
puțin
8
25.8%
într-o oarecare măsură
6
19.4%
mult
3
9.7%
foarte mult
9
29%
Total răspunsuri
31
23. Ce v-ar motiva să fiți mai productiv?
1) Corectitudinea
2) Comunicare eficienta
3) Provocări profesionale
4) Reducerea birocratiei
5) Programe scolare adaptate pentru elevi.
6) Materialul didactic
7) -
8) Libertatea de a alege ,ajutor colegial, lipsa stresului, lipsa minciunilor.
9) Dotarea cu resurse educaționale pentru buna desfășurare a procesului instructiv- educativ.
10) O mai bună organizare și dotarea unității cu aparatura și materialele necesare.
11) Respectul
12) Orice
13) Dotarea școlii cu materiale necesare desfășurării procesului instructiv- educativ
14) Evenimente orgabizate pe scoala
15) Dotarea scolii cu aparatura de ultima generatie
16) Dorința de perfecționare
17) Motivatia salariala
18) Baza materiala mai buna si recompense materiale
19) Recunoașterea meritelor
20) Recunoașterea meritelor mai des.
21) Mai putina hartogaraie
22) Participarea la cursuri, decontarea acestora, comunicarea cât și bucuria elevilor, cadrelor didactice, managerului și implicit părinților.
23) Calitatea factorilor educaționali
24) Dotarea scolii
25) Incurajare
26) Aprecierea muncii
27) parteneriat cadre didactic-manager
28) Salariu atractiv
29) Sa fiu apreciată corect
30) Recunoasterea meritelor
31) Dotarea materială a scolii
24. Urmează câțiva itemi de clasificare: (Întrebare opţionale)
25. Funcția:
inspector
0
0%
director
1
3.2%
profesor
14
45.2%
profesor învățământ primar/învățător
12
38.7%
profesor învățământ preșcolar/educator
4
12.9%
Alta
0
0%
Total răspunsuri
31
26. Nivelul de învățământ în care vă desfășurați activitatea:
preșcolar
4
12.9%
primar
13
41.9%
gimnazial
11
35.5%
liceal
3
9.7%
Altul
0
0%
Total răspunsuri
31
27. Vechime în cadrul organizației:
1) Aproximativ un an.
2) 10 ani
3) 28
4) 26
5) 15 ani
6) 7 ani
7) 21 ani
8) 22
9) 12 ani
10) 38 ani
11) 24
12) 30 ani
13) 20 ani
14) 10
15) 18
16) 1 an
17) 21
18) 10 ani
19) 30
20) 20
Explicație: Total răspunsuri reprezintă suma răspunsurilor selectate de participanți la o anume întrebare. Procentajul pentru fiecare opțiune este calculat divizând suma acelorași opțiuni la total răspunsuri.